Jakie bilety czasowe w komunikacji? Czy będzie podwyżka?
fot. Anna Kopeć
Czerwony autobus pojawi się na w najbliższych dniach na bydgoskich osiedlach. Ratuszowi ankieterzy będą zachęcać do wzięcia udziału w konsultacjach w sprawie biletów czasowych.
Inne z kategorii
Ostatni weekend świętowania 250 urodzin Kanału Bydgoskiego będzie wyjątkowy
Biblioteka ożyła!
Konsultacje trwają od 1 marca. Każdy bydgoszczanin może wypowiedzieć się przyszłości biletów czasów w komunikacji miejskiej. Na wtorkowej (5 marca) konferencji prasowej zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel zapowiedział, że w najbliższych dniach ankieterzy pojawią się w kilku punktach miasta. Towarzyszyć im będzie czerwony, zabytkowy autobus. - Pojawi się on już w środę na Błoniu, 13 marca na osiedlu Leśnym, 16 marca na targowisku w Fordonie, 27 marca na rondzie Grunwaldzkim – wyliczał Sztybel. - Ankieterów będzie można też spotkać w innych głównych punktach na rondach Grunwaldzkim, Kujawskim, Jagiellonów, Fordońskim, Toruńskim i przy ul. Mostowej.
Patryk Gulcz i Michał Sztybel/fot. Anna Kopeć
Prezydent przypomniał, że ankietę można również wypełnić na stronie internetowej. - Posiadamy bilet godzinny, o którym niewielu wie, i pytamy o możliwości rozszerzenia tej oferty – mówił. - Chcemy zapytać, czy bilety czasowe w ogóle rozszerzać? Czy może pozostawić dotychczasowy i rozszerzyć o inne opcje? Czy zlikwidować bilet jednorazowy i tę rolę przypisać najkrótszemu biletowi czasowemu np. 20-minutowemu.
W Bydgoszczy funkcjonuje już bilet dobowy (ważny przez 24 godziny na wszystkich liniach dziennych i nocnych w I i II strefie biletowej), bilet pięciodobowy (ważny przez 120 godzin na wszystkich liniach dziennych i nocnych w I i II strefie biletowej), bilet 1-dniowy rodzinny (ważny na wszystkich liniach dziennych, w czasie liczonym od momentu skasowania w pierwszym pojeździe do ostatniego kursu w danym dniu, który uprawnia do przejazdu obojga lub jednego rodzica z co najmniej jednym dzieckiem w wieku od 4 do 16 lat).
Patryk Gulcz i Michał Sztybel/fot. Anna Kopeć
Sztybel przypomniał też, że sprawa biletów i ankiety była dyskutowana w ramach Rady ds. Partycypacji Społecznej. Szefem zespołu roboczego był Patryk Gulcz ze Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy. – Przeprowadziliśmy spotkania konsultacyjne z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, na których porównywaliśmy oferty innych miast, gdzie funkcjonują już bilety czasowe – poinformował Gulcz. Stąd między innymi zrodził się pomysł likwidacji biletu jednorazowego.
- Na dziś nie są prowadzone żadne prace związane ze zmianami cen biletów – zaznaczył Sztybel. – Po konsultacjach społecznych będziemy analizowali, czy mieszkańcy w ogóle chcą zmian i chcą rozszerzać formę biletu czasowego.
Na komunikację zbiorową (autobusową i tramwajową) miasto zamierza wydać w 2019 roku blisko 171 milionów złotych. Natomiast wpływy ze sprzedaży biletów zaplanowano na poziomie 74 milionów złotych, tj. na poziomie nieco wyższym niż w 2018 roku. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznych w uzasadnieniu budżetu tłumaczył ten wzrost wpływów „usprawnieniem i zwiększeniem czynności windykacyjnych oraz upowszechnieniem płatności elektronicznych w autobusach.
Konsultacje potrwają do 31 marca 2019 r. Tutaj ankieta internetowa
jk