Nowe ścieżki rowerowe i chodniki w Bydgoszczy! Sprawdź, gdzie trwają prace

fot. Facebook / ZDMIKP
Ulica Sułkowskiego w Bydgoszczy zmienia się na oczach mieszkańców. Powstają nowe chodniki, drogi rowerowe i stacja roweru miejskiego.
Inne z kategorii
Tysiące wdów i wdowców z Kujaw i Pomorza dostało dodatkowe pieniądze z ZUS-u
Dzieci z Wileńszczyzny już w Bydgoszczy! Tak spędzają wakacje z historią i śpiewem
Rowerowa rewolucja na Sułkowskiego
Bydgoszcz rozwija swoją infrastrukturę rowerową. Jednym z kluczowych punktów jest ulica Sułkowskiego, gdzie trwa pierwszy etap dużej inwestycji. Na odcinku od ronda Żołnierzy-Górników do ul. Dwernickiego pojawiły się już nowe chodniki i ścieżki dla rowerzystów, a także nowa stacja Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, zlokalizowana teraz przy ul. Sułkowskiego 52.
Prace przebiegają po obu stronach ulicy – po stronie wschodniej od ronda do ul. Czerkaskiej i po stronie zachodniej od ronda do ul. Jaworowej oraz dalej – od Czerkaskiej do Dwernickiego.
Drugi etap tuż za rogiem
W tym tygodniu wykonawca, firma Betpol, przejmie teren pod drugi etap robót – od ul. Dwernickiego do Chodkiewicza. Oznacza to kontynuację budowy ścieżek rowerowych i chodników, które mają połączyć ważne punkty na mapie miasta, takie jak ul. Ogińskiego, Kamienną, Chodkiewicza i stację Bydgoszcz Leśna.
Inwestycja prowadzona jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, co pozwala na sprawne dostosowywanie prac do potrzeb terenu.
13 milionów na wygodę i bezpieczeństwo
Całość zadania wyceniona została na 13,4 miliona złotych. Plan zakłada budowę ciągłych tras rowerowych po obu stronach Sułkowskiego – od ronda Żołnierzy-Górników do ul. Chodkiewicza. Dodatkowo odcinek od Chodkiewicza w stronę Cichej zyska jednokierunkowy pas dla rowerów.
Ponad 140 kilometrów rowerowych tras w mieście
Nowe inwestycje to część większego planu rozbudowy rowerowej infrastruktury w Bydgoszczy. Miasto może już pochwalić się siecią przekraczającą 140 kilometrów ścieżek i pasów rowerowych.
W ostatnich latach zrealizowano m.in. trasy wzdłuż ulic Magnuszewskiej, Powstańców Wielkopolskich, Smukalskiej, Jeździeckiej oraz od Osielska do ul. Gdańskiej. Także centrum miasta zostało przystosowane do ruchu rowerowego – dzięki nowym pasom na ul. Powstańców Wielkopolskich i pl. Weyssenhoffa oraz kontrapasom na Świętojańskiej, Hetmańskiej, Sobieskiego i Mazowieckiej.
źródło: ZDMiKP