Rowerowa rewolucja w Bydgoszczy! Powstaje 40 km nowych tras – sprawdź, czy przebiegną koło twojego domu

fot. Facebook ZDMiKP
Bydgoszcz przyspiesza z rozbudową infrastruktury rowerowej. W mieście powstaje właśnie prawie 11 kilometrów nowych tras dla jednośladów, a kolejne 30 kilometrów jest na etapie projektowania lub oczekuje na decyzje administracyjne. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach poruszanie się rowerem po mieście stanie się nie tylko wygodniejsze, ale i bezpieczniejsze.
Inne z kategorii
Lewicowy działacz przejmuje TMMB! Rewolucja po odejściu Derendy i Ostrowskiego?
Gdzie powstają nowe trasy?
Najbardziej zaawansowane prace trwają na ulicach:
-
Toruńskiej – 3,4 km ścieżki rowerowej powstaje w ramach modernizacji torowiska,
-
J. Sułkowskiego – budowa 2,5 km trasy od ul. Modrzewiowej do Kamiennej,
-
Fordońskiej – planowane 0,8 km ścieżki wraz z nową kładką nad torami,
-
Wyzwolenia i Sudecka – oczekują na decyzję ZRID dla 1,4-kilometrowego odcinka.
To nie wszystko – w przetargu znajduje się kolejny odcinek Wielkiej Pętli Fordonu, który połączy ul. M. Bołtucia z ul. B. Orlińskiego. Trasa ma służyć nie tylko rowerzystom, ale też pieszym i biegaczom.
A co dalej?
Miasto nie zwalnia tempa. Na etapie projektowania i kompletowania dokumentacji znajdują się m.in. trasy:
-
na ulicach Pod Skarpą i E. Petersona,
-
w ciągu Krasińskiego - Markwarta - Sieńki - Moniuszki - Skłodowskiej - Łęczyckiej,
-
na Wojska Polskiego,
-
oraz w rejonie Wyzwolenia, św. M. Kolbego, Nakielskiej i Kieleckiej.
Inwestycje rowerowe są również częścią większych projektów, takich jak:
-
przebudowa ronda Jagiellonów,
-
modernizacja mostu Pomorskiego,
-
budowa trasy tramwajowej na Szwederowo,
-
czy rozbudowa Węzła Wschodniego i pierwszego etapu trasy W-Z.
Łącznie daje to aż 40 km nowych tras, które mają uzupełnić istniejącą już sieć ścieżek rowerowych liczącą ponad 140 km.
Rowerowy Bydgoszcz już teraz
W ostatnich latach powstały m.in. trasy:
-
wzdłuż ul. Magnuszewskiej, Smukalskiej, Powstańców Wielkopolskich,
-
na Jeździeckiej,
-
oraz na bulwarach Brdy – od mostu Bernardyńskiego do ul. Uroczej.
W centrum miasta wdrożono m.in. pasy i kontrapasy rowerowe, m.in. na ul. Powstańców Wielkopolskich, pl. Weyssenhoffa, Świętojańskiej, Hetmańskiej i Sobieskiego.
Rowerowe udogodnienia pojawią się także w rejonie skrzyżowania Jagiellońska – Focha – Gdańska, co poprawi bezpieczeństwo w ruchliwym centrum miasta.
Źródło: ZDMiKP