Północne mosty Solidarności czeka przebudowa. Umowa na projekt podpisana
fot. Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Przygotowanie trzech wariantów przebudowy trasy obejmującej północne mosty w ciągu ul. Focha zlecił ZDMiKP w Bydgoszczy. Prace nad koncepcją potrwają około roku, wyniosą blisko 240 tys. złotych.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Północne przeprawy będące częścią mostów Solidarności powstały 40 lat temu. – Niestety stalowo-żelbetowa konstrukcja nie spełnia już współczesnych norm i wymagać będzie w perspektywie najbliższych lat kompleksowej przebudowy. Dlatego zamawiamy koncepcję przebudowy tej trasy – czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Wykonawca ma zaproponować trzy warianty trasy. – Różnić mają się liczbą pasów ruchu, lokalizacją przystanków, chodników i tras rowerowych. Wszystkie będą uwzględniały dowiązanie do istniejącej infrastruktury rowerowej oraz planowaną przebudowę ul. Focha związaną z budową Nowego Portu – przekazują bydgoscy drogowcy. Przypominają, że w związku z budową tego osiedla powstanie nowa ulica łącząca ul. Obrońców Bydgoszczy z ul. Focha; przebudowane zostaną też skrzyżowania.
Nowy Port, wizualizacje/mat. AWZ Deweloper
– Projektanci zaplanują poza tym schody i pomosty serwisowe, a także powiążą chodniki i ścieżki rowerowe z bulwarami nad Brdą od strony śluzy. Funkcjonować ma też bezpieczny prawoskręt w ul. Grottgera – informują.
Przy skrzyżowaniach mają zostać zamontowane podpórki rowerowe lub barierki postojowe z podstopnicami dla rowerzystów.
Zarząd dróg podpisał już umowę z wyłonionym wykonawcą koncpecjii, konsorcjum firm BAK Sp. z o.o. (lider) i Axial Sp z o.o. Prace potrwają około roku, będą kosztować blisko 240 tys. złotych.
Mosty Solidarności w ciągu ul. Focha to zespół sześciu obiektów (czterech drogowych i dwóch tramwajowych) nad Brdą i Młynówką. Pierwsza drogowa przeprawa w tym miejscu funkcjonowała prawdopodobnie od 1840 roku. W latach 1885-1890 mosty wzniesiono na nowo w linii prostej. Pierwszy od strony wschodniej był most Wilhelmsbrücke (po 1920 r. zwany Jagiellońskim), a za nim Hafenbrücke (Portowy) spinający brzegi Młynówki.
Zostały one zniszczone w czasie II wojny światowej. Konstrukcja południowych mostów pochodzi z 1955 roku. Wówczas w osi jezdni znajdowało się także torowisko tramwajowe. Mosty tramwajowe i w ciągu jezdni północnej powstały natomiast w latach 1977-82.
Na podstawie komunikatu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy