Tak będą wyglądać nowe mosty nad Brdą! [WIDEO]
fot. ZDMiKP
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy opublikował animacją komputerową nowej trasy tramwajowej, która w przyszłości ma łączyć ulicę Fordońską z Toruńską. Aktualnie, od 21 sierpnia, poszukiwany jest wykonawca, który zrealizuje ten projekt.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Prace mają rozpocząć się w 2021 i potrwać około 2,5 roku. – Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe zlokalizowane przy istniejącym moście w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego – informują drogowcy. Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami i będzie miała ponad 250 metrów. Nieco krótszy będzie most dedykowany samochodom.
Inwestycja ma lepiej skomunikować Fordon i Bartodzieje z dzielnicami położonymi na tzw. górnym tarasie Bydgoszczy (m.in. Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze Wolności) i terenami inwestycyjnymi. Według szacunków tramwaje zaoszczędzą średnio 6 minut. Dodatkowo most ma usprawnić ruch na przykład na wypadek remontów torowisk na Toruńskiej i Fordońskiej (więcej na ten temat czytaj tutaj).
– Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście tramwajowym wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery – opisuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. – Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów.
Według planu na nowej jezdni wytyczone będą dwa pasy ruchu. Po wschodniej stronie pojawi się szeroki ciąg pieszo-rowerowy, który oddzielony zostanie od jezdni barierą. Całość oświetlać będą wysokie lampy na słupach. Jezdnia po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.
Planowo pod mostami od strony Bartodziejów powstanie droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego, które będą prowadzić do bulwarów na lewym brzegu Brdy.
Sposób na deszczówkę
Jak informują drogowcy, deszczówka spływająca po jezdni nie trafi bezpośrednio do rzeki, a zostanie przechwycona przez żeliwne wpusty mostowe. Stamtąd będzie odprowadzana do dwóch kolektorów zbiorczych (podłączonych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej), które znajdą się pod płytą pomostu.
Na podstawie: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy