Pozwał McDonalds na 10 miliardów, bo ten wykupił mniej reklam w mediach należących do Afroamerykanów
Amerykański biznesmen Byron Allen oskarżył sieć McDonald’s o dyskryminację rasową za niewystarczający udział reklam restauracji w mediach należących do Afroamerykanów. Żąda odszkodowania w wysokości 10 miliardów dolarów.
Inne z kategorii
Pijany kierowca BMW staranował ludzi na chodniku. Makabra w Słupsku
Pociągiem za złotówkę - PKP robi prezent na dzień seniora
McDonald's, podobnie jak większość korporacji w Ameryce w dzisiejszych czasach, publicznie zachwala swoje zaangażowanie w różnorodność i integrację, ale jest to nic innego jak pusta retoryka
– głosi skarga złożona przez biznesmena.
Biznesmen uważa, że pomimo iż osoby czarnoskóre stanowią około 40 proc. klientów restauracji, to firma, w 2019 roku, przeznaczyła mniej niż pięć milionów dolarów ze swojego budżetu, wynoszącego 1,6 miliarda dolarów, na reklamę w mediach należących do osób czarnoskórych.
Na odpowiedź ze strony sieci fast foodów nie trzeba było długo czekać. Jeszcze tego samego dnia zostało wydane oświadczenie, w którym zapowiedziano, że do 2024 roku, sieć zwiększy swoje wydatki na reklamę w mediach należących do osób czarnoskórych z 2 proc. do 5 proc.
Więcej środków ma zostać przeznaczone również na platformy należące do Latynosów, osób pochodzenia azjatycko-amerykańskiego, kobiet oraz osób LGBTQ.
Inf. Reuters Agency