Polska i Świat 24 maj 2021 | kd
Pozwał McDonalds na 10 miliardów, bo ten wykupił mniej reklam w mediach należących do Afroamerykanów

Amerykański biznesmen Byron Allen oskarżył sieć McDonald’s o dyskryminację rasową za niewystarczający udział reklam restauracji w mediach należących do Afroamerykanów. Żąda odszkodowania w wysokości 10 miliardów dolarów.

McDonald's, podobnie jak większość korporacji w Ameryce w dzisiejszych czasach, publicznie zachwala swoje zaangażowanie w różnorodność i integrację, ale jest to nic innego jak pusta retoryka

 – głosi skarga złożona przez biznesmena.

Biznesmen uważa, że pomimo iż osoby czarnoskóre stanowią około 40 proc. klientów restauracji, to firma, w 2019 roku, przeznaczyła mniej niż pięć milionów dolarów ze swojego budżetu, wynoszącego 1,6 miliarda dolarów, na reklamę w mediach należących do osób czarnoskórych.

Na odpowiedź ze strony sieci fast foodów nie trzeba było długo czekać. Jeszcze tego samego dnia zostało wydane oświadczenie, w którym zapowiedziano, że do 2024 roku, sieć zwiększy swoje wydatki na reklamę w mediach należących do osób czarnoskórych z 2 proc. do 5 proc.

Więcej środków ma zostać przeznaczone również na platformy należące do Latynosów, osób pochodzenia azjatycko-amerykańskiego, kobiet oraz osób LGBTQ.

 

 

Inf. Reuters Agency

kd Autor