Wydarzenia 16 cze 2019 | Redaktor
Dziecięce Graffiti ćwiczyło wokalnie [ZDJĘICA]

fot. nadesłane

Uczestnicy Dziecięcego Graffiti już po raz drugi wzięli udział w zajęciach logopedycznych na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego. Zajęcia były dużą pomocą dla reporterów Dziecięcego Graffiti jak i innych uczestników warsztatów, które rozwijały umiejętności emisyjne, wokalne, słuchowe oraz ruchowe.

Zajęcia logopedyczne odbyły się w środę (12 czerwca). Poniżej Kilka przykładowych ćwiczeń, które zostały wykonane podczas warsztatów:

  • Powitanie: piosenka dzień dobry - wspólne śpiewanie i pokazywanie do podkładu muzycznego.
  • Kto to powiedział? - zabawa usprawniająca koncentrację i rozwijająca słuch.
  • Wyprawa na wakacje - zabawa rozwijająca wyobraźnię, koordynacje wzorkowo-ruchową, rozwój motoryki dużej i małej, reakcję na sygnał, zwinność.
  • Umiem wyrażać emocje - losowanie karteczek. Na każdej znajdują się emocje, np. radość, złość, smutek. Zadaniem osoby, która wylosowała karteczkę jest pokazanie „swojej” emocji, natomiast zadaniem grupy jest odgadnięcie jej.
  • Idzie wąż - zabawa słowno-ruchowa.
  • Baba w buzi - bajka usprawniająca narządy artykulacyjne.

Warsztaty poprowadziły studentki logopedii: Alina Pałuczak, Milena Kurdelska, Ola Czartowska, Adrianna Nowicka, Paulina Czajkowska, Monika Rakowska. Nad całością czuwał dr Maciej Jabłoński pracownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Instytutu Pedagogiki UKW.

Źródło: Instytut Pedagogiki UKW, Dziecięce Graffiti

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor