Dziecięce Graffiti ćwiczyło wokalnie [ZDJĘICA]
fot. nadesłane
Uczestnicy Dziecięcego Graffiti już po raz drugi wzięli udział w zajęciach logopedycznych na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego. Zajęcia były dużą pomocą dla reporterów Dziecięcego Graffiti jak i innych uczestników warsztatów, które rozwijały umiejętności emisyjne, wokalne, słuchowe oraz ruchowe.
Inne z kategorii
Tako „Rzeczemy” i poetycko wieczerzamy [ZAPROSZENIE]
Pożar mieszkania w Fordonie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
Zajęcia logopedyczne odbyły się w środę (12 czerwca). Poniżej Kilka przykładowych ćwiczeń, które zostały wykonane podczas warsztatów:
- Powitanie: piosenka dzień dobry - wspólne śpiewanie i pokazywanie do podkładu muzycznego.
- Kto to powiedział? - zabawa usprawniająca koncentrację i rozwijająca słuch.
- Wyprawa na wakacje - zabawa rozwijająca wyobraźnię, koordynacje wzorkowo-ruchową, rozwój motoryki dużej i małej, reakcję na sygnał, zwinność.
- Umiem wyrażać emocje - losowanie karteczek. Na każdej znajdują się emocje, np. radość, złość, smutek. Zadaniem osoby, która wylosowała karteczkę jest pokazanie „swojej” emocji, natomiast zadaniem grupy jest odgadnięcie jej.
- Idzie wąż - zabawa słowno-ruchowa.
- Baba w buzi - bajka usprawniająca narządy artykulacyjne.
Warsztaty poprowadziły studentki logopedii: Alina Pałuczak, Milena Kurdelska, Ola Czartowska, Adrianna Nowicka, Paulina Czajkowska, Monika Rakowska. Nad całością czuwał dr Maciej Jabłoński pracownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Instytutu Pedagogiki UKW.
Źródło: Instytut Pedagogiki UKW, Dziecięce Graffiti