Pesa dostarczy wozy dla Tramwajów Śląskich
fot. nadesłane
W ramach unijnego projektu inwestycyjnego spółka Tramwaje Śląskie S.A. kupi minimum 35 nowych, wieloczłonowych tramwajów, które wyprodukuje Pesa Bydgoszcz SA. W piątek (29 czerwca) obie strony podpisały stosowną umowę.
Inne z kategorii
Tako „Rzeczemy” i poetycko wieczerzamy [ZAPROSZENIE]
Pożar mieszkania w Fordonie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
W piątek (29 czerwca) w siedzibie spółki Tramwaje Śląskie podpisana została umowa na dostawę 35 tramwajów. Ze strony producenta sygnował ją członek zarządu spółki Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz SA Sławomir Piątek, zaś ze strony zamawiającego prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. Bolesław Knapik oraz członek zarządu spółki Henryk Kolender.
– Cieszymy się, że bydgoski producent uporał się z zawirowaniami wokół firmy i udowodnił swoją gotowość do realizacji naszego zamówienia. Liczymy, że prace produkcyjne będą przebiegać sprawnie, trafią do nas tramwaje w pełni spełniające nasze oczekiwania i kontrakt zostanie zrealizowany w ustalonym terminie – podkreślał prezes Bolesław Knapik.
Zgodnie z zapisami umowy, zamówienie podstawowe obejmuje dostawę 35 nowych tramwajów, z czego osiem dłuższych (o długości ok. 32 metrów) oraz 27 krótszych (o długości ok. 25 metrów). Zamówienie dopuszcza również opcjonalnie zamówienie dodatkowo do pięciu wagonów krótszych.
Tramwaje mają być wyposażone m.in.: w klimatyzację przedziału pasażerskiego, gniazda USB dostępne dla pasażerów, moduły Wi-Fi, monitoring, głosowy i wizualny system informacji pasażerskiej, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i nowoczesny, energooszczędny napęd. Wagony w większej części długości będą niskopodłogowe. W tym zakresie Pesa zaoferowała 75% niskiej podłogi w wagonach dłuższych i 65,5% w wagonach krótszych. Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwszy nowy wagon ma trafić do przewoźnika w drugiej połowie 2019 roku.
Bydgoski producent, który w poprzednim projekcie inwestycyjnym dostarczył do spółki Tramwaje Śląskie S.A. 30 wagonów serii 2012N, był jednym z dwóch oferentów, starających się o zamówienie. Drugim było konsorcjum firm Solaris Tram i Stadler Polska, które jednak – w wyniku błędów formalnych – zostało wykluczone z przetargu.