PESA zakończyła dostawę lokomotyw dla Rail Capital Partners
fot. PESA Bydgoszcz SA
We wtorek (31 sierpnia) PESA przekazała RCP ostatnią z 12 lokomotyw gama marathon, zamówionych w ramach umowy zawartej w czerwcu 2019 roku.
Inne z kategorii
40 lat Akademii Medycznej i 20 lat Collegium Medicum UMK – ważne jubileusze w Bydgoszczy
Zderzenie trzech aut na DK25 w Buszkowie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
(…) RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym. W tej chwili spółka dysponuje 34 lokomotywami, z czego 29 to gamy wyprodukowane przez PESA. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewozów towarowych przewoźnicy kolejowi. – RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, i w planach ma kolejne zamówienia. Zgodnie z naszą strategią chcemy by po polskich torach jeździły nowoczesne, niezawodne i przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom – podkreśla prezes spółki Ireneusz Kozłowski.
Gama marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych.
Dostarczone RCP lokomotywy są wykorzystywane do obsługi składów pociągów w terminalach kontenerowych lądowych na terenie całego kraju i portowych Gdańska czy Gdyni. Gamy z silnikiem dojazdowym zakupione w ramach projektu współfinasowanego z CUPT pracują już dla takich klientów jak Lotos Kolej, Captrain czy Alza Cargo. (…)
Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db PESA wkrótce zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. We wrześniu na targach Trako PESA zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.
Kontrakt z RCP był realizowany i dofinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO” w ramach Działania 3.2 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych (grupa C Transport intermodalny).
materiały prasowe PESA Bydgoszcz SA, skróty, zmiany – red.