Ważne zmiany dotyczące biletów PKP - sprawdź co się zmieni!
fot. wikimedia commons/Actuell37/CC BY 4.0
PKP Intercity wprowadza istotne zmiany do swojego sytemu internetowej rezerwacji miejsc. Od teraz pasażerowie mają być rozmieszczani w pociągu równomiernie.
Inne z kategorii
Pożar mieszkania w Fordonie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
Bohaterowie Solidarności. Walka o dziedzictwo polskie, która się nie skończyła [KOMENTARZ, WIDEO]
Wcześniej system sprzedawał bilety na każde wolne miejsce po kolei. W efekcie jeden wagon mógł być pełny, a inny prawie pusty, gdyż kupującym zostały przydzielone miejsca obok siebie. Miało to istotne znaczenie zwłaszcza w trakcie pandemii koronawirusa, kiedy pasażerowie powinni zachować od siebie bezpieczny odstęp.
Spółka po ponad pół roku trwania pandemii opracowała w końcu rozwiązanie problemu, na który skarżyli się pasażerowie. Teraz system będzie przydzielał najpierw wszystkie skrajne miejsca w przedziałach, a następnie stopniowo je dopełniał. W ten sposób pasażerowie mają być rozmieszczani w miarę równomiernie w całym pociągu.
Skrócony został także czas na zakup, zwrot lub wymianę biletu przez internet. Teraz można to zrobić maksymalnie na 5 minut przed odjazdem pociągu (wcześniej było to 15 i 30 minut). Wyjątkiem są niektóre bilety komunikacji międzynarodowej m.in. z wagonami sypialnymi. Nowy system sprzedaży biletów działa od 18 września.
Na podstawie: businessinsider.com.pl