Wielkie zmiany w sercu Bydgoszczy! Rowerzyści zyskają nowe przejazdy, piesi będą zaskoczeni

fot. ZDMIKP
W samym sercu miasta rozpoczęły się kolejne zmiany – tym razem z myślą o rowerzystach. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zapowiedział nowe przejazdy rowerowe przez ulicę Marszałka Focha i Gdańską. Prace już trwają i – co rzadko się zdarza – mają być zakończone przed wakacjami.
Inne z kategorii
Ster na Bydgoszcz 2025: dwa dni wodnego święta w sercu miasta
Nadciąga żużlowa burza w Bydgoszczy! Czy Polonia rozgromi Unię Tarnów jak Ostrovię?
Co się zmienia?
Nowe przejazdy rowerowe powstaną:
-
po wschodniej stronie istniejącego przejścia dla pieszych przez ul. Focha,
-
oraz po południowej stronie przejścia przez ul. Gdańską (czyli wewnątrz skrzyżowania).
Dodatkowo zmodyfikowana zostanie sygnalizacja świetlna – tak, by rowerzyści mogli legalnie i bezpiecznie pokonywać jedno z kluczowych skrzyżowań w mieście. Zmiany mają ułatwić połączenie śródmiejskich tras rowerowych, w tym popularnego kontrapasa na Gdańskiej i kontraruchu na Starym Mieście.
Prace nie tylko dla rowerów
Oprócz nowej infrastruktury rowerowej, remont obejmie także:
-
fragmenty jezdni na ul. Focha i skrzyżowaniu z Gdańską,
-
torowisko na wlocie ul. Gdańskiej – z wymianą kostki betonowej,
-
likwidację nieczynnej od dawna sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Focha i Mostowej.
Na pierwszy ogień poszło przesunięcie przejścia dla pieszych przez Focha, by znaleźć miejsce na nowy przejazd rowerowy. Następnie drogowcy wezmą się za Gdańską.
A co z ruchem?
Nie da się ukryć – kierowcy i piesi muszą uzbroić się w cierpliwość. Choć ZDMiKP przekonuje, że wszystko idzie zgodnie z planem i „zakończy się przed wakacjami”, doświadczenie uczy, że warto śledzić postęp robót z rezerwą. Szczególnie że mówimy o jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w mieście.
Rowerowy rozwój
Bydgoszcz chwali się już ponad 140 kilometrami dróg rowerowych, a w planach są kolejne 40. Nowe trasy powstały m.in. przy ul. Magnuszewskiej, Jeździeckiej czy na bulwarach. Centrum też zyskuje – z pasami rowerowymi i kontrapasami.
Czy to kolejny krok ku nowoczesnej i przyjaznej wszystkim mieszkańcom Bydgoszczy? Oby. Na razie – patrzymy drogowcom na ręce.
Źródło: ZDMiKP