Koleją na święta Bożego Narodzenia. Obowiązują limity pasażerów
fot. Anna Kopeć
W związku z epidemią koronawirusa, dla bezpieczeństwa w pociągach obowiązują limity pasażerów. Pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. czuwają nad ruchem kolejowym i monitorują pogodę. W gotowości są zespoły techniczne.
Inne z kategorii
Rok pełen wyzwań w wykonaniu CSWOT
Wzmocnione służby dyspozytorskie Polskich Linii Kolejowych we współpracy z przewoźnikami zapewnią sprawne podróże w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Kolejarze monitorują sytuację na sieci kolejowej oraz pogodę. W gotowości do pracy na torach jest 175 zespołów szybkiego usuwania awarii i 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Do zapewnienia sprawności sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych. Na wypadek trudnych warunków zimowych zabezpieczono sprzęt m.in. odśnieżarki i pługi.
Bezpiecznie w podróży
W związku z epidemią koronawirusa, na stacjach i przystankach, dworcach i w przejściach podziemnych należy zachować dystans oraz zasłaniać usta i nos. Dla bezpieczeństwa podróżnych i pracowników w pociągach obowiązują limity pasażerów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na pokładach pociągów PKP Intercity zajętych może być maksymalnie 50% wszystkich miejsc siedzących.
Podróżni zobowiązani są do zakrywania ust i nosa podczas podróży, obowiązuje także rezerwacja miejsc we wszystkich pociągach przewoźnika. Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00.
Rozkład jazdy pociągów
Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy pociągów dostępne są na stacjach i przystankach, w internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera (dawniej Rozkład Kolejowy) i Rozkład-PKP (dawniej Bilkom). Na stacjach i przystankach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów wyświetlane są także na tablicach elektronicznych oraz przekazywane są podróżnym w formie komunikatów głosowych.
Wsparcie w podróży
Przez całą dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.
mat. pkp, zmiany red.
(ak)