Jest przetarg na podparcie wiaduktów warszawskich. Drogowcy przyznają, że są one w ruinie
Pierwszą stalową klatkę podpierającą przęsło wiaduktu zamontowano 10 października/fot. Anna Kopeć
Koszt budowy nowych wiaduktów warszawskich oszacowano na kwotę 200 milionów złotych. Jak twierdzi prezydent miasta Rafał Bruski taka inwestycja zahamowałaby wszelkie inne w mieście na najbliższe lata. Zamiast tego ZDMiKP ogłosił przetarg na podparcie wiaduktów.
Inne z kategorii
Bydgoszcz na piątkę i jest wśród najlepszych
22 grudnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej rozpoczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykonanie podparcia wiaduktów warszawskich – północnego i południowego wiaduktu drogowego w ciągu ul. Fordońskiej w Bydgoszczy".
Jedno z takich podparć można już oglądać od ok. dwóch miesięcy.
Całosć nowej, dodajmy prowizorycznej inwestycji ma kosztować miasto 2 miliony zł. W tej kwocie mieści się również koszt opracowania przebudowy wiaduktów.
– To były konstrukcje budowane w okresie bardzo złym dla mostownictwa. Trwałość obiektów z elementów prefabrykowanych typu π oceniano na 20–25 lat – mówi o wiaduktach Warszawskich prof. Wojciech Radomski, wykładowca Politechniki Warszawskiej i bydgoskiego UTP.
Czytaj także: Wiadukty Warszawskie. Remontować czy postawić nowe?
Termin składania ofert upływa w dniu 11.01.2020 r., godz. 10:00.
Inf. TB/ZDMiKP