Bydgoszcz 10 sie 2020 | kp
Rowerowe inwestycje w Bydgoszczy. W kolejce ul. Focha

fot. Urząd Miasta Bydgoszczy

Trwają inwestycje, które poprawią spójność sieci dróg rowerowych w centrum Bydgoszczy. Zakończyły się podstawowe prace przy budowie dróg rowerowych na ul. Kruszwickiej, a niedługo rozpocznie się inwestycja w ciągu ul. Focha.

W poniedziałek (10 lipca) na ul. Kruszwickiej w Bydgoszczy zorganizowano briefing prasowy poświęcony rozwojowi dróg rowerowych w mieście. Obecni byli na nim zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz, zastępca dyrektora ZDMIKP Maciej Gust i radny Jakub Mikołajczak (KO), członek Zespołu do Spraw Polityki Rowerowej Miasta. 

– Kończy się budowa ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej. Kolejnym krokiem jest rozbudowa ul. Focha, która będzie lepiej komunikować ścieżki rowerowe wybudowane w kierunku dworca, wzdłuż Grunwaldzkiej, wzdłuż Starego Kanału Bydgoskiego oraz Kruszwickiej z infrastrukturą rowerową na Wyspie Młyńskiej i Starym Mieście – wyjaśnił zastępca prezydenta. – Tego typu inwestycja w ocenie środowisk rowerowych, z którymi wspólnie ustalamy kolejność realizacji zadań oraz standardy budowy, jest kluczowa ze względu na spięcie całej sieci tras biegnących z zachodniej części miasta do centrum – dodał.

fot. UMB

Nowe ścieżki rowerowe przy ul. Focha

Po południowej stronie ulicy, na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności, powstanie nowa wydzielona droga rowerowa. Na moście zostanie ona wyznaczona za pomocą oznakowania poziomego. Ruch pomiędzy operą i placem Teatralnym ma odbywać się na wspólnej jezdni na zasadach ogólnych.

Po drugiej – północnej stronie, na odcinku Grottgera-Multikino, trasa została już wybudowana w trakcie przebudowy węzła Garbary oraz w ramach budowy dróg rowerowych w ciągu ul. Grunwaldzkiej.

Jak informuje ratusz, w projekcie przewidziano korekty układu drogowego (jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników) konieczne do zaprojektowania infrastruktury dla ruchu rowerowego. Większość prac prowadzona będzie w obrębie istniejącego obecnie chodnika. Plac budowy jest już do dyspozycji wykonawcy, a planowo prace mają się zakończyć jesienią.

fot. UMB

Inwestycja na ul. Kruszwickiej 

Po obu stronach ul. Kruszwickiej powstały nowe drogi rowerowe. – Niezbędna była do tego korekta części jezdni, która na wysokości centrum handlowego została zawężona do dwóch pasów ruchu. Po stronie wschodniej natomiast część trasy wytyczona została w formie pieszojezdni – informuje ratusz. Dzięki inwestycji mieszkańcy mogą się cieszyć nowymi drogami rowerowymi wokół placu Poznańskiego oraz zatokami autobusowymi na wylocie ul. Szubińskiej i Stromej. W nowej odsłonie jest także zatoka na ul. Kruszwickiej. 

– Infrastruktura rowerowa wzdłuż ul. Kruszwickiej to ok. 1,5 km nowych tras, przebudowa chodników dla pieszych, w tym dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, urządzenie zieleni, wymiana oświetlenia na bardziej energooszczędne oraz dostosowanie sygnalizacji świetlnej na placu Poznańskim. Zadanie zostało zrealizowane przy wsparciu unijnym – mówił podczas briefingu zastępca dyrektora ZDMIKP, Maciej Gust.

Inwestycji rowerowych ciąg dalszy

W 2020 roku do użytku zostało oddanych prawie sześć klinometrów dróg rowerowych – wzdłuż ul. Grunwaldzkiej od węzła zachodniego do granicy miasta (4,5 km), przy Armii Krajowej (0,5 km) oraz Nad Kanałem (0,6 km). Zrealizowane mają być także drogi rowerowe wzdłuż ul. Kujawskiej, Kolbego, a także ul. Jeździeckiej.

- Polityka miasta skierowana do rowerzystów to dobry kierunek rozwoju tego środka transportu w mieście. Mnie osobiście cieszy fakt budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jeździeckiej. Będzie ona służyć zarówno bydgoszczanom, jak i mieszkańcom okolicznych gmin stowarzyszonych w ramach Metropolii Bydgoszcz – podkreśla radny Jakub Mikołajczak, członek Zespołu do Spraw Polityki Rowerowej Miasta.

Inwestycja przy ul. Kruszwickiej to koszt 9 mln złotych. Wybudowanie ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Focha będzie tańsze - ma wynieść 2,5 mln złotych.

Na podstawie: bydgoszcz.pl

kp Autor