Wyjątkowy tramwaj bydgoski stoi i gnije, a mógłby jeździć. Wystarczy zagłosować
Jednym z projektów, na który można zagłosować w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim, jest projekt ponadosiedlowy nr 37 - remont zabytkowego tramwaju przegubowego 803N. Do głosowania zachęca Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Inne z kategorii
Nowa przepławka i nowe schody na Wyspie Młyńskiej
Młyny Rothera domem dla najpiękniejszej kawiarni Europy. Zachwyciła ekspertów
Wagony serii 803N wyprodukowane zostały w Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych „Konstal”. Wszystkie „przegubowce” w liczbie sztuk 20 dostarczone zostały do Bydgoszczy w latach 1973-1974, a eksploatowane do początku lat 90. ubiegłego wieku. Tytułowy wagon o numerze taborowym 222 został dostarczony do Bydgoszczy jako ostatni. Po wycofaniu z eksploatacji wagonów 803N większość z nich została skreślona ze stanu i poddana fizycznej likwidacji. Jednym z wagonów który nie został poddany kasacji jest właśnie wagon nr 222.
Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy przypomina, że w 2001 roku wagon wziął udział w przejeździe związanym z obchodami stulecia linii tramwajowej Wilczak - Bartodzieje Wielkie. Był to jeden z jego ostatnich wyjazdów na przejazd z pasażerami. Wagon od ponad 20 lat stoi odstawiony na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej. Jest to jeden z czterech zachowanych wagonów 803N w Polsce, z czego trzy pozostałe wagony znajdują się w Łodzi.
Niestety, ze względu na wieloletnią degradację stanu technicznego tego wagonu, koszt jego przywrócenia do ruchu jest bardzo wysoki - właśnie dlatego liczymy, że projekt jego naprawy i przywrócenia do ruchu zyska rozgłos, a liczba głosów pozwoli na zrealizowanie tego ambitnego projektu!- pisze Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy w mediach społecznościowych.
Głosowanie w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim trwa do końca listopada.
Źródło: Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy