Oscarowa kampania filmu Marcina Sautera. Dorzuciło się miasto
Kadr z trailera
W Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się kampania promocyjna filmu „Żalanasz. Pusty brzeg” bydgoszczanina Marcina Sautera. Twórcy kampanii chcą, by dokument dostrzegli i docenili członkowie Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Inne z kategorii
Tako „Rzeczemy” i poetycko wieczerzamy [ZAPROSZENIE]
Pożar mieszkania w Fordonie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
Promocja ma zwiększyć szansę na oscarową nominację dla „Żalanaszu” w kategorii „film dokumentalny”.
Wcześniej „Żalanasz. Pusty brzeg” został dostrzeżony na festiwalach w Krakowie i Kijowie oraz na Festiwalu Filmów Dokumentalnych – IDFA w Amsterdamie, gdzie uznano go za najlepszy film krótkometrażowy. Otrzymał także Złotą Żabę w kategorii filmów krótkometrażowych na ubiegłorocznym Festiwalu Filmowym Camerimage w Bydgoszczy.
Tytułowy Żalanasz to miasto portowe nad częściowo wyschniętym jeziorem Aralskim. Miejsce pomiędzy wielką wodą i rozległą pustynią, niegdyś dobrze prosperujące ogniwo gospodarki sowieckiej, dzisiaj zaledwie cień dawnej świetności. W obiektywie Marcina Sautera, Żalanasz to jednak nie tylko sugestywne krajobrazy, ale przede wszystkim losy ludzi, którzy stracili prawie wszystko i zostali pozostawieni sami sobie.
Promocja dokumentu w Stanach Zjednoczonych została finansowo wsparta przez miasto. Przeznaczono na to 150 tysięcy złotych.
Marcin Sauter jest autorem scenariusza i zdjęć oraz reżyserem filmu. Muzykę skomponował Jerzy Rogiewicz, za dźwięk odpowiadał Marcin Lenarczyk. Film zmontowali Ziemowit Jaworski, Michał Marczak i Katarzyna Olechowska. Producentem filmu jest Studio Filmowe Kronika. Film był współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Źródło: Oficjalny Serwis Bydgoszczy, oprac. red.