SoftBlue stworzy koncepcję systemu Park and Ride
materiał UMB
Bydgoska firma SoftBlue za ponad 750 tysięcy złotych wykona „Opracowanie koncepcji projektowej wraz z projektem funkcjonalnym systemu ITS dla przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: »Budowa systemu Park and Ride wraz z realizacją infrastruktury technicznej w Bydgoszczy«”.
Inne z kategorii
40 lat Akademii Medycznej i 20 lat Collegium Medicum UMK – ważne jubileusze w Bydgoszczy
Zderzenie trzech aut na DK25 w Buszkowie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
Po sześciu tygodniach od otwarcia ofert Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozstrzygnął przetarg, który jest pierwszym etapem budowy systemu Park and Ride. Za opracowanie koncepcji projektowej inwestor zapłaci ostatecznie prawie dwa razy więcej, niż zamierzał.
Przetarg się przeciągał. Najpierw potencjalni oferenci złożyli mnóstwo pytań do ogłoszenia. Wskazywali na przykład, że terminy podane w ogłoszeniu o przetargu są mało realne: „Biorąc pod uwagę zakres i skalę wymaganych prac przygotowawczych niezbędnych dla opracowania szczegółowych koncepcji projektowych parkingów (tu podana jest cała lista w punktach) łącznie dla 15 zaplanowanych lokalizacji parkingów Park and Ride, termin wykonania tego etapu zadania (…) 31 lipca należy ocenić jako nierealny. Wnosimy o wydłużenie terminu dla tego etapu prac do 31 października”.
Bydgoscy drogowcy jednak twardo odpowiedzieli „nie” i tłumaczyli: „Prace projektowe będzie można rozpocząć niezwłocznie, na podstawie uzyskanych przez Wykonawcę map do celów informacyjnych”.
Jedno z ciekawszych pytań brzmiało: „Czy zamawiający (ZDMiKP – przyp. red.) dysponuje i udostępni aktualne wyniki pomiaru natężeń ruchu w szczególności na wlotach drogowych?”. Odpowiedź zaś jest zaskakująca: „Zamawiający nie dysponuje aktualnymi wynikami pomiaru natężeń ruchu na wlotach drogowych”.
Zarząd Dróg był zmuszony przesunąć termin składania ofert. Ostatecznie do przetargu zgłosiły się trzy firmy. Okazało się, że oferty znacznie przekraczają kwotę, jaką zamierzał wydać inwestor. Najniżej pracę wyceniła bydgoska firma SoftBlue, ale i tak oferta była prawie dwa razy wyższa od zakładanej. Mimo to decyzja zapadła 30 maja.
Niestety, nie udało nam się dziś (1 czerwca) dowiedzieć, jak wykonawca zamierza sobie poradzić z wykonaniem w dwa miesiące, m.in.: opracowania aktualizowanej mapy zasadniczej, wykonaniem badań geotechnicznych, wykonaniem prac inwentaryzacyjnych, wykonaniem niezbędnych pomiarów i analiz ruchu w celu uwzględnienia w projekcie właściwych i adekwatnych rozwiązań projektowych dla 15 zaplanowanych lokalizacji parkingów.
Poinformowano nas, że „ze względu na długi weekend, nie ma w firmie osób, które mogłyby udzielić wyjaśnień”.
bw
Tutaj więcej o kontrowersjach wokół bydgoskiego systemu Park and Ride