Klienci T-Mobile dostaną zwrot pieniędzy
fot. pixebay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował o swojej decyzji w sprawie T-Mobile. Wielu klientów dostanie zwrot pieniędzy. Podobne postępowania toczą się wobec Orange i Play.
Inne z kategorii
Wakacje składkowe są już bardzo popularne. ZUS wciąż przyjmuje wnioski
Już nie będzie śmierdzieć z Siernieczka. Remondis uszczelnił swoje hale
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy najwięksi operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze w ramach środków z doładowań karty. W styczniu 2020 r. UOKiK wydał decyzję w tej sprawie wobec spółki Polkomtel. Kara nałożona na operatora wyniosła ponad 20 mln zł. Toczą się także postępowania wobec pozostałych operatorów na polskim rynku.
- Konsumenci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Jak podano, prezes UOKiK Tomasz Chróstny przyjął zobowiązanie T-Mobile Polska do zmiany regulaminu i wprowadzenia procedury zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy. Ma to nastąpić w ciągu 2 miesięcy.
UOKiK wskazuje, że do otrzymania zwrotu pieniędzy uprawnieni będą obecni lub nowi klienci, którzy w chwili złożenia wniosku mają co najmniej 6-miesięczny staż w T-Mobile Polska. Konsument musi złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych środków w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności konta lub zmiany operatora. Może to zrobić pisemnie, e-mailem lub poprzez telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Abonenta.
Na podstawie: UOKiK