PESA i NEWAG wspólnie złożą ofertę w przetargu na piętrowe wagony dla PKP Intercity
Oświadczenie podpisano w czasie łączności online/mat. PESA SA
PESA i NEWAG w czwartek (30 września) złożyły oświadczenie o wspólnym udziale w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dla PKP Intercity 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.
Inne z kategorii
Wakacje składkowe są już bardzo popularne. ZUS wciąż przyjmuje wnioski
Już nie będzie śmierdzieć z Siernieczka. Remondis uszczelnił swoje hale
– Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniom zebranym do tej pory przez nasze zespoły możemy razem zaproponować PKP IC nowoczesny pojazd piętrowy, który może być konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich – powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Zarządu PESA.
Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu NEWAG S.A., tłumaczył, dlaczego zdecydowano się na utworzenie konsorcjum. – Złożenie indywidualnych ofert obarczone byłoby istotnym ryzykiem niewykonania zamówienia ze względu na złożoność przedmiotu zamówienia, możliwości produkcyjne w kontekście terminu jego realizacji oraz inne zobowiązania kontraktowe. Sądzimy iż zawarte konsorcjum wpłynie pozytywnie na dalszy dynamiczny rozwój kolei w Polsce – powiedział.
mat. PESA SA
PESA i NEWAG to najwięksi polscy producenci taboru (…). PESA jako jedyny polski producent zaprojektowała i dostarczyła zestawy typu push pull, czyli piętrowe pojazdy pasażerskie składające się z wagonu sterowniczego, wagonów środkowych i lokomotywy elektrycznej. Piętrowe pesa sundeck są od 2016 roku eksploatowane przez Koleje Mazowieckie (...). PESA wyprodukowała ponad 600 zespołów trakcyjnych, konsekwentnie rozwija rodzinę lokomotyw, właśnie sprzedaż nowoczesnej lokomotywy dwunapędowej.
NEWAG jest liderem rynku lokomotyw w Polsce (…) Griffin to pierwsza polska lokomotywa wielosystemowa dostosowana zarówno do krajowego systemu zasilania prądem stałym 3kV, jak i do systemów zasilania prądem zmiennym 15kV lub 25kV obowiązujących w krajach europejskich. Do eksploatacji na rynkach europejskich przystosowana jest również 6-osiowa lokomotywa dragon, przeznaczona do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Spółka dostarczyła do tej pory ponad 80 lokomotyw elektrycznych i ponad 200 pasażerskich zespołów trakcyjnych.
(…) Zespoły obu firm w ramach dialogu technicznego rozpoczęły wspólne prace nad piętrowym pojazdem dedykowanym dla PKP Intercity.
materiały prasowe PESA SA, zmiany - redakcja