Wizualizacja propozycji Bydgoskiego Ruchu Miejskiego w sprawie Ronda Jagiellonów
AKTUALNE
21 kwi 2023
| Redaktor
Wizualizacja proponowanych zmian w koncepcji przedstawionej przez UMB
Bydgoski Ruch Miejski: Prawdziwa dostępność Ronda Jagiellonów może mieć miejsce tylko z przejściem dla pieszych! Jesteśmy przekonani, że miasto traktując równo swoich mieszkańców, rozwiąże problemy sprzed lat i ucywilizuje tę okolicę.
Inne z kategorii
Prawo i Sprawiedliwość zaczyna zbiórkę podpisów dla Karola Nawrockiego [WIDEO]
AKTUALNE
1 lut 12:53
Droga S10 – Kontrowersje, zielone światło i nowy etap inwestycji
AKTUALNE
1 lut 12:03
Propozycja Bydgoskiego Ruchu Miejskiego w sprawie Ronda Jagiellonów:
- przejście dla pieszych przez ulicę Jagiellońską na końcu przystanków tramwajowych
- przejazd rowerowy przy przejściu dla pieszych, łączący okoliczną infrastrukturę rowerową
- zatoka autobusowa wystarczająca dla autobusów nocnych
Usytuowanie przejścia na samym końcu peronów wg Stowarzyszenia ma wiele plusów:
- osoby o ograniczonej mobilności będą mogły przekroczyć jezdnię w bezpieczniejszym miejscu przez 2 pasy ruchu, w oddaleniu od ronda
- łatwiej i szybciej będzie dojść z przystanków w stronę Śródmieścia i Starego Portu, do poczty, urzędów i szkół
- oddalenie od ronda nie będzie wpływało negatywnie na ruch aut, samochody nie będą blokować ronda w oczekiwaniu aż przejdą piesi
- w zależności od potrzeb, przejście i przejazd mogą być z sygnalizacją lub bez
- powstanie rezerwowe dojście na tramwaj w przypadku awarii wind
- umożliwienie przekroczenia rowerem okolic ronda w relacji północ-południe
- przedłużenie pasów rowerowych wokół ronda
- wprowadzenie drogi rowerowej umożliwiającej dojazd do ul. Konarskiego oraz budynków UKW i Collegium Medicum UMK
Dodatkowe przejścia, obok podziemnych, robią już wszystkie duże miasta: Warszawa (Rondo Dmowskiego), Gdańsk (Dworzec Główny) czy Wrocław (Świdnicka).
Czas również na Bydgoszcz!
źródło: Bydgoski Ruch Miejski