Dziewięć firm chce wybudować pierwszy odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń
fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Bydgoszczy
Na ponad 409 mln złotych opiewa najtańsza oferta w przetargu na budowę drogi ekspresowej S10 od węzła Bydgoszcz Południe do Emilianowa.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Cała inwestycja na trasie Bydgoszcz – Toruń została podzielona na cztery odcinki: Bydgoszcz Południe – Emilianowo, Solec Kujawski – Toruń Zachód, Emilianowo – Solec Kujawski, Toruń Zachód – Toruń Południe, dla których toczą się oddzielne postępowania.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Bydgoszczy poznała już oferty dotyczące pierwszego z nich. Najtaniej wykonanie pracy wyceniła firma Budimex (409 856 541 zł), najdrożej – konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (521 344 283,31 zł). Wszyskie z przedstawionych dziewięciu ofert mieszczą się w kwocie, jakie GDDKiA zamierzała przeznaczyć na tę część inwestycji.
Wybrany wykonawca zaprojektuje i wybuduje fragment drogi o długości 8,9 kilometra. W ramach zadania rozbudowany zostanie węzeł Bydgoszcz Południe; powstanie nowy węzeł Emilianowo, dwa nowe Miejsca Obsługi Podróżnych oraz dwa węzły (Zielona i Brzoza) w ciągu drogi krajowej nr 25.
W przetargach na pozostałe trzy odcinki nadal trwa składanie ofert.
Realizacja inwestycji ma pozwolić przenieść ruch z obciążonej drogi krajowej nr 10 na nowoczesną, bezpieczną drogę szybkiego rochu, poprawić dojazd z Bydgoszczy do autostrady A1, a z Torunia do portu lotniczego w Bydgoszczy i drogi ekspresowej S5.
Droga ekspresowa S10 stanowi jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W docelowym kształcie S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Tym samym w przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy.