Ciechocinek wraca na mapę kolejową! Już w grudniu pojedziesz z Bydgoszczy za złotówkę

fot. Rynek Kolejowy
Po czternastu latach przerwy Ciechocinek znów przywita pociągi pasażerskie! Polregio wygrało przetarg na przewozy z Bydgoszczy i Torunia, a pierwsze składy wyruszą już w grudniu. Start uświetni specjalna taryfa – przejazd za symboliczną złotówkę!
Inne z kategorii
Miliony na psychiatrię w Świeciu! Nowe centrum, terapia sztuką i ogród zimowy
Kto zostanie Kujawsko-Pomorskim Liderem Edukacji? Ruszył nabór kandydatów!
Polregio zgarnia kontrakt
Kujawsko-pomorski Urząd Marszałkowski rozstrzygnął przetarg na obsługę trasy kolejowej do Ciechocinka. Polregio pokonało konkurencję, oferując stawkę 41,52 zł za pociągokilometr i deklarując wykorzystanie elektrycznych zespołów trakcyjnych – mimo że to nie dawało dodatkowych punktów. Drugi oferent, SKPL Cargo, zaproponował ponad dwukrotnie wyższą stawkę i przepadł w konkursie.
Łączna wartość pięcioletniego kontraktu to ponad 32 miliony złotych brutto. W ramach umowy przewidziano średnio od 8 do 13 par pociągów dziennie na trasie Toruń – Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Dla pasażerów z Bydgoszczy przewidziano także jeden (lub pół) kursu wydłużonego.
Powrót po latach
Pociągi pasażerskie do uzdrowiska zawieszono w grudniu 2011 roku. Od tego czasu kursowały tu jedynie składy sezonowe i specjalne. Reaktywacja regularnych połączeń to wydarzenie, na które czekało wielu mieszkańców i kuracjuszy.
Trwa obecnie wymiana nawierzchni na linii 245 Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek, co ma zapewnić bezpieczne i komfortowe przejazdy. Wszystko wskazuje na to, że 14 grudnia 2025 roku pociągi wrócą na stałe, a przez pierwszy miesiąc pasażerowie skorzystają ze specjalnej oferty: biletu za złotówkę!
Co jeszcze wiadomo?
Minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej w poszczególnych latach ma wynosić ok. 155 tysięcy pociągokilometrów, z wyjątkiem bieżącego roku i końcówki 2030, kiedy pociągi będą kursować tylko część roku. Maksymalny roczny zakres przewozów to ponad 306 tysięcy pociągokilometrów.
Ciekawostką jest nieobecność Arrivy w przetargu – firmy dobrze znanej w regionie. Krótki czas na przygotowanie oferty mógł skutecznie ograniczyć liczbę chętnych.
Nowa szansa dla Bydgoszczy
Połączenia z Bydgoszczy do Ciechocinka to nie tylko ułatwienie dla kuracjuszy, ale także dla mieszkańców regionu. Jeśli projekt się powiedzie, może stać się impulsem do dalszego rozwoju siatki kolejowej w województwie kujawsko-pomorskim.
Źródło: Rynek Kolejowy