Wydarzenia 15 cze 2021 | materiał partnera
Koniec zwężenia jezdni na Wiaduktach Warszawskich

fot. UMB

We wtorek (15 czerwca) udostępnione zostały wszystkie pasy ruchu na Wiaduktach Warszawskich. Nadal kontynuowane będą jednak prace naprawcze związane z odpowiednim wzmocnieniem i zabezpieczeniem konstrukcji, ale nie utrudni to ruchu pojazdów na obiekcie.

Nowa organizacja ruchu zakłada, że prędkość na obiektach nadal będzie ograniczona do 30 km/h. Pojazdy ciężarowe będą mogły poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika). Pas lewy na każdym z obiektów będzie przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t i maksymalnej szerokości 2,2 m.

fot. UMB

 Prace naprawcze dalej będą kontynuowane, ale  już tylko pod obiektem i nie będą generowały utrudnień w ruchu pojazdów na obiekcie. Przywrócenie ruchu na wiaduktach, zdecydowanie usprawni komunikację  pomiędzy centrum i Fordonem.

Koszt podparcia obu wiaduktów wyniósł ponad 1,5 mln zł. Wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.

Do tej pory pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór, z których każda składa się z 4 żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym. Pozwoliły one wzmocnić wiadukty oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze pod obiektem, przy jednoczesnym utrzymaniu na nim ruchu. 

Drogowcy przygotowali wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich. Prace nad dokumentacją niezbędna do wzniesienia nowych obiektów inżynierskich będą realizowane w latach 2022-25. Prace budowlane wstępnie planowane są na lata 2026-29. Szacowany obecnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln. 

Na podst. UMB