Plany PESA Bydgoszcz na nowy rok [ZDJĘCIA]
fot. PESA Bydgoszcz
Nowa strategia firmy, która ma być ogłoszona w pierwszym kwartale tego roku, nad którą pochyla się obecnie zarząd Pesy, to sukcesywne nadrabianie opóźnień i terminowe dostawy pojazdów, budowanie portfela zamówień w oparciu o wyłącznie rentowne kontrakty - informuje spółka i podaje plan pracy na najbliższe miesiące.
Inne z kategorii
Ks. Benedykt Konieczka nie żyje. Był proboszczem w Solcu Kujawskim
Politechnika Bydgoska na ścieżce rozwoju – ambitne inwestycje w przyszłość nauki i edukacji
Kolejne pojazdy ATR220Tr wyprodukowane w PESIE mają jeździć we Włoszech, zamówione przez państwowe koleje Trenitalia. Ponadto wygrany został przetarg na dostawę 16 nowych tramwajów typu Swing do Rumunii, a także przyspieszona została produkcja tramwajów typu Twist dla Częstochowy.
– Do tej pory spółka dostarczyła do Włoch łącznie 85 ATR-ów. Są to trzyczłonowe zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym. Obsługują one regionalne połączenia na terenie całych Włoch, między innymi w rejonie Bari, Bolonii, Florencji, Padwy, Mediolanu czy Pizy – informuje Maciej Grześkowiak, PR manager PESY.
Pojazdy powstałe w bydgoskiej Pesie mają także obsługiwać transport na włoskiej wyspie Sardynia. Przewidziany termin realizacji kontraktu zawartego z Włochami jest do stycznia 2021 r.
Jeśli chodzi natomast o rynek tramwajowy, Pesa wygrała przetarg na dostawę 16 tramwajów, które pojadą do Rumunii, do miasta Jassy.
fot. PESA Bydgoszcz
– Pesa zaoferowała temu miastu 5-członowe niskopodłogowe swingi o długości 30,5 m zabierające na pokład 239 pasażerów, w tym 58 na miejscach siedzących – relacjonuje Maciej Grześkowiak. – To drugie już miasto w Rumunii, w którym jeździć będą tramwaje z Bydgoszczy, wcześniej Pesa dostarczyła cztery swingi dla Cluj
Krzysztof Zdziarski, prezes Zarządu Pesa, dodaje, że sytuacja firmy stabilizuje się, a kolejne pojazdy dostarczane są w uzgodnionych terminach.
– Sukcesywnie nadrabiamy też opóźnienia z przeszłości oraz budujemy portfel zamówień na przyszłość, wybierając wyłącznie rentowne kontrakty – mówi prezes. – Czekamy na uprawomocnienie pozytywnej decyzji dla miasta Jassy. 16 nowych tramwajów dołączy do blisko 400 komfortowych pojazdów, które jeżdżą już w 11 krajach.
Przyspieszona została realizacja kontraktu dla Częstochowy. Pierwszy z nowych tramwajów wyjedzie na testy homologacyjne na początku marca.
– Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych pozwoli nam na największą od dekad modernizację taboru tramwajowego. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie – komentuje prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.
fot. PESA Bydgoszcz
Jak zachwala spółka, twisty to kolejna generacja tramwajów, w których komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz wysoki komfort pracy motorniczego jest standardem tych pojazdów.
POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SA jest największym polskim producentem taboru szynowego. Pociągi i tramwaje z PESA spotykane są we wszystkich polskich regionach i w większości dużych miast oraz w kilkunastu krajach Europy. Spalinowe pojazdy firmy wożą np. pasażerów w Niemczech, Włoszech, Czechach Drah czy na Białorusi.
źródło: na podst inf. prasowej PESA