AKTUALNE 16 lut 2022 | mk
Roboty, mikroskopy, drukarka 3D. W dwóch szkołach w regionie otwarto doposażone pracownie

fot. nadesłane

Nowe pomoce dydaktyczne, akcesoria, są już do dyspozycji uczniów szkół podstawowych w Rozstrzębowie i Sipiorach (powiat nakielski). W otwarciu wyposażonych pracowni we wtorek (15 lutego) uczestniczył przedstawiciel posłanki Ewy Kozaneckiej, Tadeusz Zawiasiński.

Pracownie przyrodniczo-techniczne w SP im. Kazimierza Korka w Rozstrzębowie otrzymały pomoce dydaktyczne i akcesoria do nauki chemii, fizyki, geografii i biologii, w ramach programów „Pracownie przyrodnicze” i „Laboratoria przyszłości”. – Zakupiony sprzęt pomaga nauczycielom realizować podstawę programową, ale również w znacznym stopniu wzbogaca i uatrakcyjnia zajęcia poprzez udział uczniów w eksperymentach, doświadczeniach, a także projektach badawczych – tłumaczy Katarzyna Pawlak.  Akcesoria mają także m.in. służyć rozwijaniu kreatywnego myślenia, umiejętności technicznych, zdolności manualnych.

Sale wyposażone są m.in. w monitory interaktywne, roboty edukacyjne - photony, mikroskopy, plansze interaktywne, klocki Gigo, klocki Lego Education, aparat fotograficzny, kamerę, drukarkę 3D, zestawy laboratoryjne z zestawem odczynników i chemikaliów, obwody elektryczne, modele komórek, narządów.

W ceremonii otwarcia pracowni uczestniczył przedstawiciel posłanki Ewy Kozaneckiej Tadeusz Zawiasiński, który przekazał na ręce dyrektor Małgorzaty Dutkiewicz list gratulacyjny od ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka. Wstęgę przecięli goście i reprezentant uczniów, Jakub Grabarski.

Odbyła się też lekcja pokazowa dzieci z klasy czwartej. Uczniowie pod okiem Pauliny Grzechnik zaprezentowali możliwości robota photona, rozwiązali test, wykorzystując tablety i ekran interaktywny.

Na ten sam dzień zaplanowano uroczystość otwarcia doposażonych pracowni w Szkole Podstawowej im. Pamięci Obrońców Niepodległości w Sipiorach (powiat nakielski).

Zdjęcia: otwarcie pracowni przyrodniczo-technicznych w SP im. Kazimierza Korka w Rozstrzębowie (nadesłane)

Na podstawie nadesłanego komunikatu

mk Autor

-->