Aktualności 26 lis 2020 | Redaktor
Z doradcą ds. ulg i umorzeń można już porozmawiać online [KOMUNIKAT ZUS]

fot. ZUS

Z e-wizyty w ZUS-ie skorzystało blisko 9 tys. klientów. W trakcie wideorozmowy z pracownikiem ZUS można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń.

E-wizyta to wideospotkanie z ekspertem ZUS, dzięki któremu można załatwić większość spraw bez wychodzenia z domu. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu i kamerą. W województwie kujawsko-pomorskim z e-wizyty w ZUS skorzystało już blisko 460 klientów; 250 wideorozmów przeprowadzili eksperci bydgoskiego oddziału, a 206 - toruńskiego.

W całym kraju z e-wizyty skorzystało blisko 9 tys. klientów. Zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent (2,8 tys.), zasiłków (2,5 tys.) oraz kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej (2,3 tys.). Ponad 1,3 tys. osób chciało potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych. 

fot. ZUS

Od 23 listopada podczas e-wizyty z ekspertem ZUS można omówić również sprawy z zakresu ulg i umorzeń. Podczas wideorozmowy doradca na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze warunki spłaty zadłużenia. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego

W każdej chwili można anulować termin e-wizyty. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.

Krystyna Michałek, rzeczniczka regionalna ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor