Osiem firm chętnych na budowę S10 na odcinku Solec – Toruń Zachód
fot. GDDKiA, oddział w Bydgoszczy
Osiem ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na 21-kilometrowym odcinku od węzła Solec do węzła Toruń Zachód. To najdłuższy z czterech odcinków S10 na trasie Bydgoszcz – Toruń.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Na tej części trasy powstanie m.in. nowy węzeł Solec oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Zbudowane zostanie również przejście dla zwierząt dużych, obejmujące nową drogę i sąsiadującą linię kolejową. Odcinek kończy się około kilometra przed istniejącym węzłem Toruń Zachód.
Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 425 869 442,92 zł, złożyło konsorcjum Kobylarnia (lider) – Mirbud (partner), najwyższą – firma Strabag (519 686 335,24 zł).
Generalna DyrekcjaDróg Krajowych i Autostrad na realizację tej inwestycji zarezerwowała 705 300 558,81 zł, co oznacza, że wszystkie złożone oferty mieszczą się w przewidzianym budżecie.
Cała inwestycja na trasie Bydgoszcz – Toruń została podzielona na cztery odcinki: Bydgoszcz Południe – Emilianowo, Solec Kujawski – Toruń Zachód, Emilianowo – Solec Kujawski, Toruń Zachód – Toruń Południe, dla których toczą się oddzielne postępowania. W ubiegłym tygodniu GDDKiA otworzyła oferty, które wpłynęły w przetargu na pierwszy odcinek Bydgoszcz Południe – Emilianowo.
Realizacja inwestycji ma pozwolić przenieść ruch z obciążonej drogi krajowej nr 10 na nowoczesną, bezpieczną drogę szybkiego rochu, poprawić dojazd z Bydgoszczy do autostrady A1, a z Torunia do portu lotniczego w Bydgoszczy i drogi ekspresowej S5. Ma zostać zrealizowana do 2026 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Bydgoszczy, zmiany - red.