Region Dzisiaj 10:30 | Redaktor
„Latarnik”, „Borsuk” i „Rybitwa” wożą tłumy – wakacyjne pociągi z Bydgoszczy biją rekordy

fot. Tomasz Czachorowski/eventphoto.com.pl dla UMWKP

Przez całe wakacje mieszkańcy Bydgoszczy mogą łatwo dotrzeć pociągiem nad morze, w Bory Tucholskie czy do podmiejskich kąpielisk. Sezonowe składy biją rekordy frekwencji, a hitem jest „Latarnik” z Bydgoszczy na Hel, którym w lipcu podróżowało aż 28 tysięcy osób.

Wakacyjna oferta kolejowa przygotowana przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego obejmuje popularne kierunki – od Bałtyku po lokalne jeziora. Pociągi kursują do końca sierpnia, a część z nich będzie jeździła także po sezonie.

Hel, Kołobrzeg i Bory Tucholskie

Największym zainteresowaniem cieszy się „Latarnik” – wakacyjny pociąg z Bydgoszczy na Hel, zatrzymujący się w Trójmieście i nadmorskich kurortach Półwyspu Helskiego. Z Grudziądza można do niego dojechać dodatkowym połączeniem do Laskowic Pomorskich i przesiąść się na dalszą trasę.

Do Kołobrzegu w wakacje wróciła „Rybitwa” – weekendowy pociąg z Torunia, uruchomiony we współpracy z województwami wielkopolskim i zachodniopomorskim. Codziennie na tej trasie kursuje też całoroczny skład Bydgoszcz–Kołobrzeg, który będzie jeździł również po wakacjach. Stałe połączenie Bydgoszcz–Szczecin obsługuje „Barnim”.

Nowe trasy i szybkie dojazdy nad jeziora

Nowością w rozkładzie jest „Borsuk” – pociąg kursujący codziennie z Torunia przez Bory Tucholskie i Wdecki Park Krajobrazowy do Czerska. Skład zatrzymuje się m.in. w Tleniu i Osiu, popularnych punktach letnich wypadów.

Dla bydgoszczan dostępne są także szybkie połączenia do kąpieliska nad Jeziorem Jezuickim w Chmielnikach – podróż trwa ok. 17 minut, a na trasie kursuje nawet 13 par pociągów dziennie. Mieszkańcy Torunia w 20 minut dojadą nad Jezioro Kamionkowskie, korzystając z do 11 par składów dziennie.

Setki kursów, tysiące pasażerów

„Latarnik” w lipcu przewiózł 28 tysięcy pasażerów, „Rybitwa” – ponad 3 tysiące, a „Borsuk” – 2 tysiące. Samorząd województwa finansuje w tym roku regionalne przewozy pasażerskie kwotą 240 mln zł, będąc właścicielem trzech czwartych taboru obsługującego te trasy.

Źródło: UMWKP

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor
-->