Ruszyły prace nad nowym muralem na ulicy Kujawskiej [ZDJĘCIA]
![Ruszyły prace nad nowym muralem na ulicy Kujawskiej [ZDJĘCIA]](/photo/article/w770/14314.jpg)
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Na ulicy Kujawskiej w Bydgoszczy przystąpiono do prac związanych z powstaniem muralu wzdłuż linii tramwajowej. To będzie najdłuższa taka kompozycja w naszym mieście. Całość ma być ukończona za miesiąc.
Inne z kategorii
Morawiecki w Bydgoszczy: o gazie z Norwegii, Unii Europejskiej i sile Polski!
Bydgoszcz odporna na cyberataki? Prawie 10 mln zł na ochronę danych mieszkańców
Dzieło tworzone jest na ścianach oporowych nowej linii tramwajowej na ul. Kujawskiej, które mają po 220 metrów bieżących i zmienną wysokość od 3 do 4 metrów. W lipcu rozpisano konkurs na projekt i wykonanie muralu. Miasto przeznaczyło na ten cel 85 tysięcy złotych. Na projekty czekano do 9 września, a tydzień później oficjalnie ogłoszono zwycięzców.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Komisja, wśród 20 konkursowych prac, wybrała projekt autorstwa Krzysztofa Syrucia i Jana Kołodzieja – gdańskich architektów, którzy zajmują także malarstwem abstrakcyjnym. Według komisji ta praca była jedyną dynamiczną propozycją, która wpisywała się we wcześniej założoną ideę muralu (czytaj także: Tak będzie wyglądać najdłuższy mural w Bydgoszczy! Projekt wybrany [ANIMACJA]).
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Zgodnie z planem mural ma być gotowy do końca listopada, żeby jeszcze w grudniu uruchomić nową linię tramwajową.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Alternatywa dla billboardów. Kolejny bydgoski mural
W ostatnim czasie na skrzyżowaniu ulic Ogińskiego i Jagiellońskiej pojawił się kolejny miejski mural. Artystyczno-reklamowa kompozycja jest alternatywą dla tradycyjnych billboardów i pomysłem na uatrakcyjnienie przestrzeni.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
– Jest to rozwiązanie, do którego będziemy dążyć – mówi Marek Iwiński, plastyk miejski. – Na zmienną grafikę billboardów nie mamy wpływu. Często są to krzykliwe kolory, które nie są harmonijne z otoczeniem. Taka alternatywa to w pełni przemyślane, a nie przypadkowe formy. Zależy nam na tym, aby były to kompozycje artystyczne, w których komponent reklamowy jest ukryty, niedosłowny – dodaje.
Ratusz jest otwarty na propozycje firm, które w taki sposób chciałyby reklamować swoje produkty lub usługi na miejskich budynkach.
Na podstawie: Urząd Miasta Bydgoszczy