Ruszyły prace nad nowym muralem na ulicy Kujawskiej [ZDJĘCIA]
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Na ulicy Kujawskiej w Bydgoszczy przystąpiono do prac związanych z powstaniem muralu wzdłuż linii tramwajowej. To będzie najdłuższa taka kompozycja w naszym mieście. Całość ma być ukończona za miesiąc.
Inne z kategorii
Wakacje składkowe są już bardzo popularne. ZUS wciąż przyjmuje wnioski
Już nie będzie śmierdzieć z Siernieczka. Remondis uszczelnił swoje hale
Dzieło tworzone jest na ścianach oporowych nowej linii tramwajowej na ul. Kujawskiej, które mają po 220 metrów bieżących i zmienną wysokość od 3 do 4 metrów. W lipcu rozpisano konkurs na projekt i wykonanie muralu. Miasto przeznaczyło na ten cel 85 tysięcy złotych. Na projekty czekano do 9 września, a tydzień później oficjalnie ogłoszono zwycięzców.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Komisja, wśród 20 konkursowych prac, wybrała projekt autorstwa Krzysztofa Syrucia i Jana Kołodzieja – gdańskich architektów, którzy zajmują także malarstwem abstrakcyjnym. Według komisji ta praca była jedyną dynamiczną propozycją, która wpisywała się we wcześniej założoną ideę muralu (czytaj także: Tak będzie wyglądać najdłuższy mural w Bydgoszczy! Projekt wybrany [ANIMACJA]).
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Zgodnie z planem mural ma być gotowy do końca listopada, żeby jeszcze w grudniu uruchomić nową linię tramwajową.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Alternatywa dla billboardów. Kolejny bydgoski mural
W ostatnim czasie na skrzyżowaniu ulic Ogińskiego i Jagiellońskiej pojawił się kolejny miejski mural. Artystyczno-reklamowa kompozycja jest alternatywą dla tradycyjnych billboardów i pomysłem na uatrakcyjnienie przestrzeni.
fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
– Jest to rozwiązanie, do którego będziemy dążyć – mówi Marek Iwiński, plastyk miejski. – Na zmienną grafikę billboardów nie mamy wpływu. Często są to krzykliwe kolory, które nie są harmonijne z otoczeniem. Taka alternatywa to w pełni przemyślane, a nie przypadkowe formy. Zależy nam na tym, aby były to kompozycje artystyczne, w których komponent reklamowy jest ukryty, niedosłowny – dodaje.
Ratusz jest otwarty na propozycje firm, które w taki sposób chciałyby reklamować swoje produkty lub usługi na miejskich budynkach.
Na podstawie: Urząd Miasta Bydgoszczy