AKTUALNE 3 lip 2020 | kp
Ryanair zwraca koszty za odwołane loty. Kto może mieć problem z odzyskaniem pieniądzy?

fot. ilustracyjna, Pixabay

Linie lotnicze Ryanair poinformowały w piątek (3 lipca), że przyspieszą proces realizacji zwrotów za odwołane z powodu pandemii Covid-19 loty. Do końca miesiąca 90 procent klientów, którzy do czerwca złożyli wnioski, ma otrzymać zwrot za zakupiony bilet. Tylko klienci internetowych biur podróży mogą czekać dłużej.

W okresie pandemii COVID-19 w różnych krajach na świecie władze zabroniły bądź znacznie ograniczyły ruch samolotów. W związku z tym pasażerom, którzy zapłacili za bilety, a nie polecieli, należy się zwrot kosztów. Przyspieszenie tego procesu deklarują linie lotnicze Ryanair:

Od czasu ponownego otwarcia naszego biura w Dublinie w czerwcu, przeszkoliliśmy dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości, w efekcie czego:

- wszystkie wnioski o zwrot za loty w marcu zostały rozpatrzone do 30 czerwca;
- 50% wniosków o zwrot za loty w kwietniu zostało rozpatrzone do 30 czerwca;
- wszystkie pozostałe wnioski o zwrot za loty w kwietniu zostaną rozpatrzone do 15 lipca.
- wszystkie wnioski o zwrot za loty w maju i większość czerwca zostaną rozpatrzone do 31 lipca.
- wszystkie wnioski o zwrot za loty w lipcu i sierpniu zostaną rozpatrzone do 31 sierpnia.

Liczby te obejmują pasażerów, którzy zaakceptowali vouchery i możliwość bezpłatnej zmiany terminu lotu na lipiec, sierpień oraz wrzesień.

Ponad 90 proc. pasażerów, którzy zarezerwowali loty bezpośrednio w Ryanair i którzy zażądali zwrotu za podróż między marcem a czerwcem, otrzyma pełny zwrot przed końcem lipca – zapewnia Eddie Wilson, prezes Zarządu Ryanaira.

Uwaga klienci. Internetowe biura podróży utrudniają zwroty

Klienci, którzy dokonali rezerwacji lotów za pośrednictwem nieautoryzowanych zewnętrznych przeglądarek, nie otrzymali  zwrotu z winy internetowych biur podróży (OTA – Online Travel Agency). Jak informuje Ryanair, linie otrzymały od nich fałszywe adresy e-mail lub dane wirtualnych kart kredytowych klientów.

Ryanair wysunął prośbę do OTA o podanie szczegółów nieautoryzowanych rezerwacji. Wszyscy klienci, którzy nie otrzymali jeszcze zwrotu, a korzystali z usług internetowego biura podróży, powinni skontaktować się z OTA, w celu upewnienia się, że nawiązało ono współpracę z Ryanairem. Dopiero wtedy te wnioski klientów będą mogły być rozpatrzone.

Linie lotnicze Ryanair zapewniają, że dokładają wszelkich starań, aby pieniądze za nieodbyte loty wróciły do klientów. – Nadal będziemy rozpatrywać wnioski o zwrot tak szybko, jak to możliwe, i zachęcamy wszystkich klientów, którzy jeszcze takich wniosków nie złożyli, do zrobienia tego za pośrednictwem naszego Działu Obsługi Klienta, a my rozpatrzymy je tak szybko, jak to możliwe – informuje prezes Wilson.

źródło: Ryanair

kp Autor